יום שני, 19 באוקטובר 2015

חמשת הדיברות להשכרת רכב- מה חשוב לבדוק לפני ששוכרים?


במקרים רבים אנו זקוקים לרכב שכור על מנת להתנייד ממקום למקום. בין אם מדובר על השכרה ארוכה טווח ובין אם קצרה, הרי שישנם דברים חשובים שיש לבדוק מראש על מנת לקבל תמורה מלאה מהרכב ולהימנע מהסתבכויות שונות. להלן חמשת הדברות שמהוות את השיקולים העיקריים בביצוע השכרת רכב כלשהו. 

התאמה לצרכים

חשבו מי אמור לנהוג ולנסוע ברכב- ילדים, נכים, קשישים? האם הרכב עונה על קריטריוני הבטיחות החשובים לכם ולאופי משתמשי הרכב? שיקול נוסף הוא גודל תא המטען, במיוחד כאשר אתם מעוניינים ברכב לצרכי טיול. אם מתוכננת נסיעה ארוכה, יש לבחור ברכב שמסוגל לספק עבודה ולאפשר נהיגה נוחה בטוחה, מבחינת הספק ונפח מנוע, תנאי שטח (כביש לעומת עפר) וכנ"ל. הדבר חשוב גם במקרי השכרת רכב המיועד לצרכי עבודה.

מגבלת קילומטרים

חברות רבות מגבילות את טווח הנסיעה המקסימאלי ליממה וכל חריגה תחויב בתשלום נוסף, גבוה מבחינה יחסית. במידה ואתם זקוקים לרכב לצרכי עבודה או נסיעה ארוכה, התעקשו על הסרת מגבלת הקילומטרים. במידה ואין כך הדבר, קבעו מגבלה בתהליך ההתקשרות ואולי אף תזכו להנחה משמעותית במחיר.

ביטוחים

בדיוק כפי שלא מזלזלים בערכו של ביטוח הרכב הפרטי, כך גם לגבי רכב מושכר. בררו מראש האם הביטוח הוא מקיף? מהי תקרת חבות הביטוח? האם הרכב מוגן דיו מפני גניבה ואם כן, מהי ההשתתפות העצמית והאם היא חלה על החברה או עליכם? בנוסף יש לבדוק אם הביטוח כולל גם פיצוי על גניבת חפצים מפנים הרכב והמטען. שימו לב - הפחתה משמעותית במחיר תורגש במידה והנהג הוא מעל לגיל 24.

מיכל הדלק

בימינו, עלותו של טנק דלק עשויה לעלות כ- 300 שקלים ויותר מכך. "קיבלתם מלא, החזירו מלא" זה הקו המנחה שצריך להנחות אתכם בחתימה על הסכם השכרת רכב. רק בצורה זו תוכלו לשלם על הוצאת הדלק שלכם בפועל ולא לשלם על דלק שלא תשתמשו בו ויחזור לחברת ההשכרה על חשבונכם.

מראה הרכב

והתנאי האחרון הוא כמובן מראה הרכב. עברו היטב עם איש השירות על המכות והשריטות שיש על הרכב וצלמו הכל על מנת שלא יבואו אליכם בדרישות על פגיעות שלא אתם ביצעתם.

השכרה נעימה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה