יום ראשון, 27 בספטמבר 2015

השכרת רכב בארץ - כל האפשרויות

הצורך שלנו ברכב צמוד אינו יורד אפילו לרגע באורך החיים התזזיתי והמודרני של היום, ובכל שנה עולים על כבישי ישראל מאות אלפי מכוניות חדשות, פרטיות ומסחריות גם יחד. השאלה שצריכה להישאל היא האם לישראלים צצו לפתע קרנות או קופות חיסכון שלא ידעו עליהן קודם? שהרי כל רכב שכזה מצריך הוצאה כספית לא מבוטלת. התשובה היא שלא בהכרח וההסבר טמון במילה "השכרה" שלה משמעויות רבות. ישנן מספר אפשרויות לתהליכי השכרת רכב בארץ, להלן הן לפניכם.

דמי שכירות יומיים

חברות רבות מציעות השכרת רכב פרטי או מסחרי על בסיס יומי. מודעות פרסומיות רבות מציעות רכבים פרטיים קטנים במחירים מצחיקים של 100 ואף 90 שקלים ליום ו- 200 שקל ליום עבור מכוניות מסחריות. כאשר מדובר בעבודות מזדמנות, אין ספק כי אופציה זו בהחלט מתקבלת על הדעת אך עבור צורך מתמשך יש להעדיף לבצע השכרת רכב על בסיס התקשרות שונה (תוצג בהמשך). יש לציין כי כאשר שוכרים רכב על בסיס יומי, כל מכה, שריטה או פגיעה שולית ברכב נדרשת לפיצוי ועל כן עבור רכבי עבודה אופציה זו מועדפת הרבה פחות.

ליסינג פרטי

תשלומים חודשיים המהווים את שווי השימוש הרכב – עיקרון זה עומד בבסיסו של כל הסכם השכרת רכב בארץ בשיטת הליסינג. בשיטה זו משלם בעל הרכב מקדמה בלבד (כ- 30% מערך הרכב) וממשיך לשלם בתשלומים חודשיים חלק נוסף של הסכום במשך כ- 3 שנים. בסוף התקופה יבחר הלקוח האם לשלם את יתרת הסכום או להחזיר את הרכב, לקבל חדש במקומו ולהמשיך לשלם את אותם התשלומים. ליסינג פרטי קרוי כך בדגש על העובדה כי הרכב רשום על בעליו, בשונה משיטת הליסינג הישנה יותר, בה הרכבים היו רשומים על שם חברת הליסינג, דבר שהיה פוגע בערכם במחירון.

ליסינג תפעולי

גם שיטת הליסינג התפעולי נחשבת לסוג של הסכם השכרה, כאשר סדר התשלומים זהה לליסינג הפרטי, אלא שחברת הליסינג אחראית באופן מלא לרכב, כלומר, לביטוח, לרישוי, לטיפולים השוטפים עד לרמת החלפת המגבים. לקוחות הבוחרים בשיטה זו נהנים מהיעדר אחריות לרכבם כמו גם שלעיתים רבות הם זוכים בתנאים מועדפים בתחנות דלק, שירות תיקונים ולקיחה לשירות מהבית וחזרה ועוד.

אין ספק כי שיטות הליסינג הפרטי והתפעולי הפכו את עולם רכישת הרכבים על פניו, וכיום כל אחד יכול לבצע השכרת רכב בארץ בקלות יחסית ועל פי צרכיו המדוייקים.



כשברפורמה היה חור ענף הרכב הישראלי ידע בשנים האחרונות שורת רפורמות. בחינת הרפורמות העיקריות בתחום הרכב מקום המדינה ועד היום מגלה שהמשותף לכולן הוא הבלבול שהן יוצרות בקרב היבואנים והצרכנים כאחד

לידיעה המלאה »

קישורים רלוונטים: השכרת רכב | השכרת רכב לנהג חדש | השכרת רכב ליום אחד | השכרת רכב לחודש

יצרני רכב - ויקיפידיה

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה