יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

השכרת רכב לנהג צעיר - דגשים עיקריים

נהגים מתחת לגיל 24 עם וותק נהיגה של פחות משנתיים מוגדרים כנהגים צעירים. ההגדרה היא משפטית-ביטוחית שכן חברות הביטוח יודעות כי זוהי בדיוק האוכלוסיה שנוטה באופן סטטיסטי לבצע יותר תאונות קשות מאשר כל קבוצת אוכלוסייה אחרת. משום כך חברות רבות אינן מעוניינות לקחת סיכונים ואינן מאפשרות מלכתחילה ביצוע של השכרת רכב לנהג צעיר. אלא, שבפועל החברות הגדולות והמבוססות יותר כן מציעות את השירות, וכאן נסביר למי הוא מתאים ומהם התנאים לכך.

השכרת רכבים לנהגים צעירים - באלו מקרים?

האפשרות לשכור רכב מתאימה למגוון רחב של צרכים. נהגים צעירים עשויים לגלות את האופציה כקוסמת עבור מגוון רחב של הזדמנויות כגון :
  • נסיעה משותפת עם כל החברים לחופשה בת מספר ימים.
  • לנהוג על רכב משפחתי בנסיעות ארוכות עם כל בני המשפחה.
  • לשכור רכב מסחרי לצרכי מעבר דירה, הובלות או לצרכי עבודה ופרוייקטים שונים.
  • כאשר הרכב הפרטי תקול או לאחר תאונה ויש צורך ברכב חלופי באופן מיידי.

ולמרות זאת, מרבית הנהגים הצעירים מגלים כי קשה מאוד למצוא חברה שמאפשרת השכרת רכב לנהג צעיר, וכי עליהם לעמוד בקריטריונים רבים על מנת להשיג את השירות.  

השכרת רכב לנהג צעיר - מדוע כל כך קשה לקבל את השירות?

הנתונים מראים כי נהגים צעירים נוטים לבצע יותר תאונות מנהגים מבוגרים וותיקים יותר. הסיבה לכך פשוטה – צעירים לוקחים יותר סיכונים, עשויים לנהוג בשעות מאוחרות בלילה לאחר בילויים ואין להם די ניסיון על הכביש. מסיבה זו חברות הביטוח נוטות לגבות סכומים גבוהים יותר על פוליסות עבור נהגים צעירים ומכיוון שחברות ההשכרה הן האחראיות על ביטוח רכביהן, כל השכרת רכב לנהג צעיר כוללת גם עלויות ביטוח גבוהות בהתאם. בנוסף יש לקחת בחשבון כי במידה ורכב שכור עובר תאונה ע"י נהג צעיר, חברת הביטוח אף עשויה לייקר את הפוליסה עבור חברת ההשכרה ולכן חברות רבות נמנעות מכך מראש. אלא, שבסופו של דבר חברות גדולות ומבוססות אינן מוותרות על הענקת השירות לקבוצה זו והן וכן מציעות השכרת רכב גם עבורם. כמובן שהעלות תהיה גבוהה יותר פר יום, אך כאשר זקוקים לרכב שכור, אין ברירה אחרת. 

אז מהן האפשרויות?

במידה ומצאתם חברת השכרה איכותית שמאפשרת השכרת רכב לנהג צעיר, הרי ששפע של רכבים ודגמים יוצעו לכם בהתאם לצורך. כל הרכבים עוברים תחזוקה שוטפת ברמה הגבוהה ביותר ומגיעים עם אבזור מתקדם כגון מערכות סאונד, מיזוג אוויר וכדומה, כך שאין ספק שתקבלו את העיסקה המשתלמת ביותר ביחס לכסף שתוציאו מכיסכם. כמובן שיש לזכור כי חברות ההשכרה עדיין לוקחות מרווח ביטחון בכל מה שקשור לנהגים צעירים כגון מסגרת אשראי פנויה בסכומים מסויימים (אלפים בודדים) והגבלת קילומטראז' יומית (באופן ממוצע כמובן) על מנת להגן על עצמן ועל שחיקת רכביהם. שתהיה לכם נהיגה בטוחה ונעימה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה