יום שני, 9 בנובמבר 2015

ליסינג מהו?

קיימות שיטות מימון רבות עבור רכישת רכבים מכל הסוגים, פרטיים, מסחריים, חדשים או משומשים. מבין השיטות הללו, בולטת אחת מעל כולן שמאפשרת לכל אחד מאיתנו לרכוש רכב מבלי לשבור תוכניות חיסכון - זוהי שיטת הליסינג. במקום לקחת הלוואות גדולות מהבנק ולפגוע במסגרת האשראי, ליסינג מעניקה את תנאי המימון הנוחים ביותר וכאן נלמד כיצד היא עושה את זה.


כמה אתם מעוניינים לשלם כל חודש על הרכב?

ליסינג הינה נגזרת של המילה "לשכור" בתרגום מאנגלית. כינוי זה מגלם את מהות השיטה: משלמים מקדמה בסכום X, לאחר מכן תשלומים חודשיים למשך כ- 36 חודשים (ניתן פחות וניתן גם יותר) ובסוף תקופה זו משלמים את היתרה Y. ככל שמשקיעים יותר במקדמה, כך משלמים פחות בסוף התקופה ו/או לאורך שנות התשלומים. ומה לגבי ההלוואה? ובכן, הליסינג מהווה כמעין הלוואת "בלון". התשלומים החודשיים כוללים ריבית בתנאים מסוימים ובסוף התקופה יש לשלם את הסכום שנותר, אך כזה שאינו נושא ריבית כלשהי. כך למעשה, הסכום החודשי אותו משלמים הרוכשים מגלם את שווי השימוש ברכב ולא יותר מכך, כאשר המזומן היחידי שנפרדים ממנו לאורך התקופה הוא דמי המקדמה.

מה עושים בסוף התקופה?

בתום תקופת התשלומים החודשיים עומדת בפני בעלי הרכבים האופציה לשלם את היתרה של העלות של הרכב או לחלופין, להחזיר את הרכב לחברה, לקבל עליו את שוויו (בדר"כ מחיר מחירון) ולהתמש בהפרש החיובי שנוצר בתור מקדמה לרכב חדש במקומו. למעשה, באמצעות שיטת ליסינג זאת תוכלו תמיד לנהוג על רכב חדש (או משומש איכותי) ולהחליפו כל 3 שנים, יותר או פחות.

צורות שונות של ליסינג

ניתן למצוא מספר ווריאציות של הצעות ליסינג בחברות השונות:
מימון רגיל - שיטת הליסינג כפי שתוארה לעיל.
מימון מלא - גובה התשלומים החודשיים נקבע מראש ובסוף יש לשלם את היתרה, ללא מקדמה מראש.
ליסינג תפעולי - בשיטה זו כל ההוצאות על הרכב (למעט דלק) הינן באחריות חברת הליסינג, ביטוח, רישוי, טיפולים, תיקונים וכו'.

בנוסף, חברות הליסינג השונות מציעות תנאי מימון משתנים בהתאם, ריביות נוחות, מתנות שונות בעת הרכישה, דגמי רכבים מגוונים ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה